Richting oceaan

7 juli 2014 - Saint Lucia's, Zuid-Afrika

We horen het de hele nacht regenen, en ook wanneer we wakker worden is het nog niet droog. We laten het niet aan ons hart komen en na het ontbijt lopen we de trail die is uitgezet langs de rand van het kamp. In principe kan je op die manier gelijk welk dier tegen komen, en vooral Louis is er niet gerust in, maar we spotten enkel vogels en een bok.

Wanneer we de auto starten geeft de thermometer 8°C aan. Regenen doet het wel niet meer. We rijden safariënd richting Nyalazi gate van het park, waarbij we enkel intussen vertrouwde dieren opmerken. We lunchen net voor we het park uitrijden, en stoppen bij een crafts shop (Emiel en Louis blijven het een rommelmarkt noemen) waar we allemaal ons goesting vinden: felgekleurde stenen diertjes wisselen van eigenaar.

Na controle van de inhoud van onze kofferbak (ook daar geen leeuw te vinden) mogen we het park uit. Nu is het nog maar een klein uurtje rijden. Nog geen kilometer nadat we het park hebben verlaten spotten we wel nog twee olifanten :).

Niet veel later komen we aan in Saint Lucia. Van hieruit zullen we morgen een stukje van het iSimangaliso wetland park verkennen. We logeren in Lodge Afrique, niet self catering maar we hebben hier een kamer met ontbijt.
Louis heeft opnieuw een hele dag naar een zwembad gevraagd. Hij wil er absoluut in en we laten hem doen... Anders blijft hij volhouden en we hopen dat hij zo tot zijn zinnen komt. Niet dus, hoewel ook de buitentemperatuur slechts 15°C is houdt hij vol dat het niet koud is. Hij is wel verstandig genoeg om enkel met zijn benen in het water te gaan.
Ze weten ons hier trouwens te vertellen dat het hier normaal gezien zelfs in juli zomers warm is, en het dat tot zaterdag ook zo is geweest. Wij zijn allang blij dat we de afgelopen week prima weer hebben gehad in de wildparken.

Saint Lucia ligt ingesloten tussen de Indische Oceaan en een rivier, en staat bekend om de krokodillen en nijlpaarden. Deze laatsten lopen wanneer het donker is door de straten van het plaatsje. Voor het donker wordt wandelen we nog even naar de rivier. De jongens zijn na het stappen zo moe dat we de auto nemen naar de hoofdstraat met restaurantjes. We kiezen een Portugees/Braziliaans/Angolees/Mozambicaans (Mozambique is niet overdreven ver van hier) restaurant dat gezellig vol zit en gaan voor Braziliaanse schotels. Superlekker, misschien een voorproefje voor onze volgende vakantie :-).

Na het eten keren we terug naar de lodge. Geen zithoek deze keer, en te nat om buiten te zitten dus dat wordt rustig wat lezen voor we zelf gaan slapen.

1. Marc & Hilde:
    8 juli 2014
    helaba, hoe is het ginder? blijkbaar loopt alles naar wens. misschien alleen het weer? hier is het anders ook ni fameus, al de ganse dag regen en kil....
    onze "duivels" zijn sinds gisteren ook terug, nu is de lol er zo wat af.
    geef de gasten nog ne dikke knuffel en doe de groeten aan de olifantjes:)-