Game Drive

6 juli 2014 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

We doen vandaag een game drive, in een hoge open jeep met een ranger rijden we door het park. Louis mag hier ook mee, terwijl in de meeste parken kinderen pas vanaf 6jaar zijn toegelaten. We zijn erg benieuwd, zullen we op die manier meer dieren zien dan wanneer we een self drive doen?

Om 10u vertrekken we, wij en gids Pumu. De afgelopen dagen lag de temperatuur overdag tussen 25 en 30°C, vandaag moeten we het doen met de helft. Met elk twee truien, een lange broek en een jas aan hebben we gelukkig geen kou.

We doen dezelfde loops als gisteren, en de eerste dieren die we spotten zijn zebra's. Pumu geeft aan dat aan deze kant van het park gewoonlijk geen zebra's zijn. Ze lopen op het pad en we zien al gauw waarom we ze nu wel hier zien: één van de dieren mankt en is aangevallen, op het eerste zicht door een leeuw. Er is een stukje uit een bil en op de andere bil is de afdruk van een leeuwepoot duidelijk te zien. We zijn hoopvol, gaan we opnieuw een leeuw zien? Maar jammer genoeg zien we de rest van de trip enkel heel veel waterbuffels, heel in de verte enkele olifanten, een bosbok, een rooibok, een nyala en toch nog een nieuw dier: een krokodil!

Tijdens de laatste kilometers naar het kamp terug regent het... en het zal niet meer stoppen de rest van de dag. We eten eerst in het huisje, spelen met het meegebrachte en tot nu toe niet gebruikte speelgoed, schrijven aan de blog, doen een dutje (de oudste van ons :), kijken naar de integrale heruitzending van de match van gisteren maar de Belgen winnen ook nu niet :(. We spelen verstoppertje (Dirk blijkt de creatiefste verstopper), wandelen tussen twee buien door eens rond in het kamp, kopen t-shirts in de shop... Het lijkt wat op een regenachtige dag in de Ardennen.

De geplande BBQ gaat niet door maar de ribbekes gebakken in de pan smaken net zo goed. Louis slaagte er vandaag zefs in om tot halfacht wakker te blijven, hopelijk slaapt hij morgen dan ook tot halfacht. De electriciteit valt voortdurend uit, dus we maken er zelf geen lange avond van.

1. Karolien:
    7 juli 2014
    Super om al die verhalen na mekaar te lezen! Ondanks 't feit dat ik zelf maar net terug ben van reis heb ik zo al zin om terug te vertrekken :-). Geniet er nog van!!
  2. Andre &Wina:
    7 juli 2014
    We waren al zéér benieuwd!!!!!!
    Wij zijn 5 dagen in Hlushluwe park geweest en hebben inderdaad dáár de big five gezien. Één ding is zeker , je weet nooit wat er de volgende dag op. "Je pad" komt. Ineens staan ze daar waar je niet verwacht!!!!!
    Dus veel geluk en kijkgenot!!!!!!
    Andre e wina
  3. Luc:
    7 juli 2014
    Ai, regen. Hier vanaf morgen ook, maar geen beesten te zien. Vicje is op vakantie bij ons.