Nog 3 maanden...

1 april 2014 - Zemst, België

Hoihoi,

Na twee jaar Thailand is het tijd om een nieuw continent te ontdekken… we gaan op safari naar Zuid-Afrika! Voor Emiel (bijna 7) de vijfde 'verre reis', na Bali, het Zuidwesten van de States en twee maal Thailand, en voor Louis (4) de derde reis buiten Europa. De jongens zijn gek op dieren en kijken enthousiast uit naar ons vertrek binnen drie maanden. Emiel leest elke dag een stukje in een boek over dieren in de savanne en heeft een lijst gemaakt van diegene die hij absoluut wil zien. En ook Louis van vier kent alle dieren van de big five.

De reis is uitgestippeld, we rijden met een huurwagen en bezoeken in vier weken tijd de volgende plaatsen: Blyde River Canyon - Kruger NP - Swaziland - Hluhluwe NP - St Lucia - Drakensbergen - Addo - Tsitsikamma NP - Knysna - Heidelberg - Hermanus - Stellenbosch – Kaapstad, met een binnenlandse vlucht van Durban naar Port Elizabeth.

De overnachtingsplaatsen zijn geboekt, waar kan self catering lodges en een tuin. Zo kunnen de jongens zich uitleven tussen het reizen door. In tegenstelling tot de vorige jaren verwachten we geen tropische temperaturen en is elke dag een zwembad minder essentieel, het is in Zuid-Afrika immers winter in juli.

De komende maanden denken we verder na over de must do’s onderweg.

Hopelijk hebben we net zo gemakkelijk toegang tot internet als de afgelopen jaren in Azië want eens ter plaatse is het doel om regelmatig een reisverhaaltje te posten. Meld je aan op de mailinglijst om op de hoogte te blijven van nieuwe verhalen.