Autopech!

9 juli 2014 - Winterton, Zuid-Afrika

Vandaag staat onze langste reisdag op het programma, zo'n 450km, richting Drakensberg Mountain Park. Voor we ontbijten willen we de auto al inladen, alleen gaan de deuren niet meer automatisch open. Wanneer we proberen te starten blijkt de batterij het helemaal niet meer te doen. De vriendelijke dametjes aan de receptie bellen een kennis die even later met 4WD en startkabels ter hulp komt. Zonder succes, de kabels blijken te dun, en nog eens tien minuten later staat de hele visclub er, compleet met een stoet 4WD's en stevigere startkabels. Al gauw is het probleem van de baan, we maken nog een praatje met een Belgisch gezin en nemen dan afscheid van de lieve gastvrouwen (ze zouden Louis graag hier houden maar daar wil hij niet van weten...) en van Lodge Afrique.

We nemen de tolweg en zo wordt de grote afstand gemakkelijk overbrugd. Er is afwisseling genoeg langs de kant van de weg, er wordt op heel wat plaatsen aan de weg gewerkt, suikerriet wordt binnengehaald, er lopen voetgangers op de onmogelijkste plaatsen (lifters), er wordt op de velden gewerkt, hier en daar staat de berm in brand en kunnen we de hitte tot in de wagen voelen. En als dat niet genoeg is brengen de Ipads rust op de achterbank.

In de late namiddag komen we aan bij Ardmore Guest Farm bij Winterton. Vanop de boerderij hebben we een mooi uitzicht op de Drakensbergen. We logeren in één van de cottages, met drie slaapkamers, twee badkamers, voor het eerst internet in ons huisje en niet in de bar ofzo, een fijn terras en een graspleintje voor de deur. Tijd om de ballen opnieuw uit de koffer van de auto te halen!

We verkennen de farm, kijken naar de varkens vlak voor onze deur en de jongens testen de speeltuin en de trampoline uit. Louis zou opnieuw willen gaan zwemmen maar daar is het nu echt te koud voor (wel een prachtig blauwe hemel).
Om op te warmen gaan de jongens in de jacuzzi voor we gaan eten. Diner is inbegrepen in ons verblijf, en dat is maar goed ook want we zitten behoorlijk afgelegen hier. We kunnen rustig eten want Louis en Emiel hebben de speelhoek ontdekt en amuseren zich daar terwijl wij nog een glaasje drinken. Terug in de cottage gaat het haardvuur aan!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade